Forberedelse
- Vi hjælper jer med at udvikle og tilrettelægge jeres opkøbsstrategi. Vi udvikler scenarier for de forventede resultater af opkøbsprocessen og analyserer alternativer og risici
- Vi assisterer i forbindelse med udvikling af profilen af targets
- Vi rådgiver i forbindelse med struktureringen af projektet og governancestrukturen
- Vi opbygger en omfattende finansiel model til at analysere alternativer, herunder synergier og forventede risici
Gennemførelse af opkøbsprocessen
- Vi kontakter targets og benytter vores omfattende internationale netværk til at få kontakt med de rette beslutningstagere
- Vi analyserer targets og udvikler tilbudsbreve og indicative offers
- Vi vurderer den rette budstrategi. Vi vurderer styrken af alternative købere og taktik til at positionere jer bedste muligt i budprocessen
- Vi koordinerer due diligence processen og evaluerer resultater og konsekvenserne af due diligence undersøgelserne – herunder potentielle deal breakers
- Vi rådgiver om alternative kilder til at finansiere opkøbet herunder udarbejdelse af materiale til banker og andre finansieringskilder
- Vi arbejder tæt sammen med jeres juridiske rådgivere for at sikre at de kommercielle aspekter af transaktionen afspejles i de juridiske transaktionsdokumenter
Key issues I skal overveje ved køb af virksomhed:
- Hvad er jeres opkøbsstrategi og de forventede resultater I håber på at opnå ?
- Hvad er profilen (størrelse, geografi, business area, ejerskab osv.) på de targets I ønsker at købe ?
- Hvordan identificeres targets ?
- Hvordan kontaktes targets ?
- Hvordan kan synergier troværdigt kvantificeres ?
- Hvilken pris skal I tilbyde ejerne af target ?
- Hvorledes skal tilbuddet struktureres (cash, earn-out, milestone baseret, ?aktieswop osv.) ?
- Hvilken værdi har jeres egen virksomhed I fald I ønsker at betale helt eller delvist med aktier ?
- Hvilken due diligence er påkrævet og hvilket team ønsker I at benytte ?
- Hvordan skal kommunikationen tilrettelægges internt og eksternt ?
- Hvad er den bedste governance i projektet – hvem er involveret og ?hvordan sikres den bedst mulige kommunikation undervejs ?